tirsdag 24. april 2012

Bryllupskort


Jeg tenkte jeg skulle vise dere kortet jeg laget til Christina og Fredrik, som giftet seg i helgen.
Jeg har brukt bazill kartong i fargen mørk brun som base,
og limt på lag på lag med diverse mønsterark jeg hadde liggende i samme fargepalett.


Brudeparet har jeg tegnet selv etter et stempel fra Magnolia.
Jeg limte på hvite papirblomster, et gammelt hvitt blondestoff og sløyfebånd,
og inni skrev jeg et vakkert dikt og en hilsen til brudeparet.


Å elske er å være stille nesten hele tiden,
 og ha varme hender.
Å elske er ikke å vokte,
men å se en annen vei til rett tid.
Snakk ikke om ekstasen,
når du mener kjærligheten.
De bor på hvert sitt sted
og møtes sjelden.
Snakk heller om å gå til fots
gjennom ti tusen hverdager,
og aldri holde opp med å være den rette.
Å elske er å tenne lys og tørke tårer,
natt og dag.
post signature

5 kommentarer:

  1. Så fint! Og så fint et dikt.

    SvarSlett
  2. Så fint det var - du er så flink!:) Kanskje du kan lage et innlegg om hvordan du gjør det med album til lillejenta di? Det hadde vært gøy å sett siden du er så kreativ:) Holder på å lage album til datteren min selv, så trenger litt inspirasjon;)

    SvarSlett
  3. For et nydelig kort! Tenker brudeparet setter ekstra pris på et kort som er hjemmelaget med mye omsorg og kjærlighet. Du er så flink og kreativ! Virkelig inspirerende.

    SvarSlett
  4. Må bare skrive en kommentar til: Scrappet et kort i går, og gjorde som du i at jeg prøvde å tegne forskjellige motiver som jeg fant på nettet - og det fungerte kjempebra! Ganske lurt i og med at om du skal kjøpe motiver, koster det ganske mye.
    Jeg har et lite spørsmål til deg, siden jeg vet du er så flink med scrapping:) Planen min var å scrappe et babyalbum. Nå er lillejenta mi fem måneder, og fra de fire første månedene har jeg 500 bilder.. Hvordan gjør du det med tanke på album? Scrapper du alle du fremkaller?

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at du prøvde tipset mitt og er enig i at det er myyye bedre enn å bruke mange hundre kroner på å kjøpe nye stempel hele tiden.. Det er jo SÅ mye fin inspirasjon å finne på nettet!

      Når det gjelder babyalbum begynte jeg å scrappe, og hadde store planer - men når hverdagen slo inn og jeg satt der med et bittelite menneske som krevde sitt - ble det rett og slett ikke hverken tid eller overskudd til å lage noe så krevende.. Så jeg har kjøpt et ferdig slikt "Fyll inn"-babyalbum der jeg har gjort litt ekstra ut av det (limt inn litt mer pynt, forandret på sider som ikke var så aktuelle osv). Ved siden av har jeg alltid hatt planer om å lage et album side for side og sette dem inn i et scrappe-album, men jeg har rett og slett ikke komt så langt. Kanskje jeg kan vise det jeg har en dag.. Beklager at jeg ikke kunne være til større hjelp eller mer inspirasjon akkurat der, håper du finner ut av det:)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...