mandag 26. september 2011

For nøyaktig 1 år siden...


...kom verdens beste lille jente til verden.  
 Jeg kan ikke forstå hvor tiden har blitt av! 
Jeg føler at jeg akkurat har fått henne, og når jeg lukker 
øynene kan jeg fortsatt huske det som om det var i går...


Luktene, lydene - den uendelige stoltheten da jeg fikk 
henne opp på brystet for første gang..



  

Jeg kan ikke forstå at det allerede er 1 år siden.. 
Likevel kan jeg nesten ikke huske hvordan livene våre var før det..


Jeg får ofte spørsmål om jeg trives som mamma. 
Det fins ingen tvil i mitt hjerte at det å bli mamma er det beste 
som noen gang har skjedd meg! 
Jeg elsker å være mamma, og lillejenta fyller livene våre med så mye 
glede og latter at jeg ikke kan forestille meg et liv uten henne.
Det er klart det er slitsomt når huset flyter og ryggen verker, 
når lillejenta gråter og man må opp om natten - men jeg ville ikke byttet mot noe som helst! 
Jeg elsker henne høyere enn ord kan beskrive, 
og jeg føler meg virkelig som verdens heldigste 
- hver dag!




FØR JEG BLE MAMMA:

Før jeg ble mamma så snublet jeg aldri over leker
eller glemte ord i en barnesang.
Jeg bekymret meg aldri om plantene var giftige eller ikke.
Bekymret meg ikke om dører var igjen
eller om stikkontakter var sikret.
Før jeg ble mamma hadde jeg aldri blitt gulpet på,
bæsjet på,bitt på eller tisset på
Jeg hadde fullstendig kontroll over mitt liv, og tankene mine.

Jeg sov hele natta....

Før jeg ble mamma, holdt jeg aldri fast et gråtende barn,
så doktoren kunne sette sprøyte.
jeg så aldri inn i tårevåte øyne som gråt.
Jeg ble aldri fasinert over en dårlig grimase,jeg listet meg
aldri inn på et barnerom, bare for å se et barn sove.

Før jeg ble mamma holdt jeg aldri et søvnig barn,
bare fordi jeg ikke ville legge det ned.
Jeg hadde aldri følt hvordan hjertet ble knust i tusen biter,
når jeg ikke kunne stoppe smerten.
Jeg trodde aldri noe så lite kunne påvirke mitt liv så mye.

Jeg visste ikke jeg kunne elske noen så høyt...

Før jeg ble mamma hadde jeg aldri visst om nærheten
man føler når man ammer sitt barn.
Jeg visste ikke om det spesielle båndet mellom en
mamma og hennes barn.
jeg visste ikke at noe så lite kunne få meg til å føle meg
så viktig.

Før jeg ble mamma visste jeg mye,
nå vet jeg mer...
Før jeg ble mamma hadde livet mitt betydning,
nå betyr det mer...
Jeg visste ikke jeg kunne føle så mye før jeg ble mamma.
Du er den som har åpnet denne verden for meg.
Jeg elsker deg lille engelen min!


Gratulerer så mye med 1-års dagen din, Isabell. 
Min lille prinsesse, min lykke, min glede, min alt.

   
 
post signature

14 kommentarer:

  1. For et nydelig innlegg! Ble glad av å lese det, selv om jeg ikke er mor enda og kan sette meg helt inn i følelsene.
    Gratulerer så mye til dere begge!

    SvarSlett
  2. åhåå, hun er jo bare så skjønn!! gratulerer med ett år ;)

    SvarSlett
  3. Er det virkelig ett år siden allerede? Hjelpe meg som tiden flyr!!! Gratulerer med overstått!!! :D

    SvarSlett
  4. Så gøøy :D Gratulerer med vel overstått 1års-dag :)

    SvarSlett
  5. For et utrolig vakkert innlegg :-) Gratulerer til den lille prinsessen din!

    SvarSlett
  6. Gratulerer så masse med vel overstått 1årsdag! Tenk at det er et helt år siden allerede, tiden flyr ja. Min lille blir jo snart 9 mnd han og! Helt sprøtt :D

    Hurra for skjønne Isabell <3

    SvarSlett
  7. Skal det ikke snart komme et nytt innlegg heeer? :)

    SvarSlett
  8. Savner innlegg fra deg Iselin :-)

    SvarSlett
  9. Iselin??? Hvordan går det med dere??

    SvarSlett
  10. Savner å lese herifra! Håper alt er bra og at det kommer noe nytt her snart:)

    SvarSlett
  11. Håper alt går bra med dere, gleder meg til du blogger igjen :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...