torsdag 31. mai 2012

Hjemmelagde knekkebrød

Her kommer oppskriften jeg lovet dere i går.
Oppskriften har jeg fått av bestemoren til mannen,
- verdens beste knekkebrød!



Hjemmelagde knekkebrød
200 gram solsikkekjerner
100 gram linfrø
100 gram sesamfrø
100 gram kli
2 ss fiberhusk (kjøpes på helsekost)
2 ts salt
ca. 10 dl vann

 
Sett stekeovnen på 160 grader på varmluft.

1. Bland de tørre ingrediensene, rør inn vannet og la rørensvelle i noen minutter.
2. Fordel røren utover tre bakepapirkledde stekebrett ved hjelp av en slikkepott.
3. Legg plastfolie over røren og kjevle den ut. Prøv å få røren så jevn og tynn som mulig,
uten at det går hull på den.
4. Rut opp hvert brett i ca. 16 stykker med pizzahjul eller kniv.
5. Sett tt brett øverst og et brett nederst i ovnen.
6. Stek i 35 min. Ta brettene ut av ovnen, bytt plass på brettene og stek i 35 min. til.
7. Avkjøles på rist og brytes opp i biter.

post signature

6 kommentarer:

  1. Gresskarkjerner er også utrolig godt oppi! =)

    SvarSlett
  2. Dette så godt ut! Må prøves :)

    SvarSlett
    Svar
    1. De ER gode - og veldig mettende! Gi meg en lyd om hva du synes hvis du prøver..:)

      Slett
  3. Denne skal definitvt prøves ut ! =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Gi meg en lyd om hva du synes da:)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...